tisdag 23 mars 2010

Forsta dagen pa Gymmet!



Idag har jag haft min första dag på gymmet!
Till att börja med, så är det så att jag och gymm går inte ihop. Sista gången jag var pa gymm var 2006 då jag betalade för en månad och var där en vecka...

Just nu (efter min första dag på gymmet) känner jag mig 100% fit. Jag tror inte att jag behöver träna nå mer...Näära nu försöker jag smita igen..
Jag har fått en personlig tränare hans namn är guy en översattning på svenska är "killen"! I alafall de första vi gjorde med killen är att vi vägde min kroppsfett samt kroppsmuskler. Jag hoppades på lite flera kroppsmuskler och mindre kroppsfett men det blev lite tvärtom där... så 62.7 kg och 27% kroppsfett. Killen tyckte att jag hade for mycket fett, den normala fettnivan ska ligga pa 15% sa han.. Nu vet jag inte om han han överdriver eller det verkligen ar så.. Jag tror på att han överdriver :P

Whatever vi satte upp lite mål, om vad jag ville uppnå med min vistelse pa de dära brutala stället och sedan skrev han ett hämskt programm till mig.
Jag har så dålig kondition så att jag blev helt slut efter 2 minuter på cykeln...
Sen fick jag göra olika övningar med killen där han tyckte att jag fuskade... O jag som trode att jag slet ihjäl mig.. a ja jag blev straffad och fick göra om allt varje gång jag fuskade. Han bara stog och räknade högt ONE TWO ända till 20... Det var mycket ansträngande men det känndes att det hände nått på min 27%fett.

Efter min första gymmdag så gick jag på jobbet.
Man blir gladare och känner sig mycket nyttigare när man tränar.
Det första jag ser nar jag kommer till jobbet ar min chef som börja klaga pa att jag var sen. Om inte jag gymmade innan skulle det bli catfight!
Jag tipsa er alla som har tänkt att börga gymma att börja nån gang o sluta sjut upp det som jag har gjort i 5 ar!

Tack for mig!
Pussar o kramar
xoxo miriam the star xoxo

3 kommentarer:

  1. Bra miriam du ar sa duktig sa!

    SvaraRadera
  2. du e jätte duktig!! ja känner att jag e en av dom som skjuter upp det hela tiden.. de blir som lättast så..=) /elinor

    SvaraRadera
  3. Elinor jag tror att du kan bli lika duktig hur lätt somhelst! Om du skaffar en personlig tränare första gången som mäter dig o hjälper dig skriva ett program du ska följa samt sätta upp mål så blir det blir mycket enklare och roligare att hålla träningsdagarna! Vi var på något som kallas för fightclub idag! man lär sig självförsvar samt tränar alla delar i kroppen:) skitbra! Vi fick springa utanför gymmet oxo:)kramar

    SvaraRadera

Bloggintresserade