onsdag 24 mars 2010

Sushi/Poker Kväll!

Idag efter en LÅÅÅNG tråkig dag på praktiken har Svennarna och jag haft en spontan sushimiddag hos oss och senare har vi spelat poker något som har räddat min dag:)

Sushi



Sushi i Vancouver är mycket populärt! Det finns att köpa överallt och är jätte billigt!

På Davie street (den kända böggatan nära oss) finns det flera sushiställen med god sushi i låga priser! En avokadorulle som innehåller 6 stora sushibitar kostar enbart 21 kronor och 15 öre. Man äter nyttigt OCH billigt! Nu när jag har startat mitt nya hälsosamma liv så kan jag berätta lite om avokado.



Förutom att man bli kåt av avokado så innehåller den även nyttiga fetter, antioxidanter, A-vitamin, betakaroten och fler viktiga näringsämnen. Avokado kan vara bra för levern, hjärta och den används ofta inom skönhetsvård. Slutsatts= Äter ni avokado varje dag (avokadorulle funkar oxo) så blir ni stark, nyttig OCH SNYGG! Sexlivet kan oxo förbättras om man inte redan har de bästa;)

Back to the point jag och Svennarna (Elin, Helena, Erik och Clayton)är stora fans till sushi! Vi äter det nästan 3 gånger i veckan om inte mer!



Vi åt sushi på Erik och Helenas inflyttningsfest:



Vi åt sushi när vi åkte på hiking i de vilda kanadensiska skogarna:



Vi äter sushi på stranden:


Okej ursäkta mig mina stora bloggfans men nu orkar jag inte va pedagogisk med er längre. Ska ha lite pokersnack nu om kvällens pokerkväll.
Efter våran hälsosamma middag så var det dags för lite poker! Erik körde "all in" förlorade, blev sur och gick hem o la sig.
Näärå skojar bara, han blev trött sa han.
Clayton börja hata poker nu för att han förlorar varenda gång stackarn. Jag tyckte att han borde va glad för att det är tecken på att han har tur i kärlek istället.


Men han fick inte riktigt nån tröst där kände jag...


För att följa våran nya tradition (den som vinner får äran att vara med på bild i min populära blogg) så är det äntligen dags att avslöja vinnaren....
VINNAREN ÄR : 10,9,8,7,6,5, 4, 3, 2, 1, 0....................



OKEJ OKEJ bli inte arga nu tålamod! Jag ska inte plåga er nå mer!



Tack tack, tackar för gratulationerna, Ni kan få autografer senare när jag kommer tillbaka till Sverige.

Tack för mig! Jag måste lägga mig lite tidigare inatt för att imorgon ska vi upp 08:00, dra på gym 09:00. Elin Och Clayton ska oxo haka på! Så ni få beundra dom lite granna oxo!

xoxo miriam the star xoxo

7 kommentarer:

  1. Ja jävlar vad vi gillar sushi alltså. Det e bra att det e billigt;) billigt kanske har nått med saken att göra att vi gillar det så mycket.

    SvaraRadera
  2. åh, va roligt du skriver gumman!! =)
    MMM, VA GÖTT ME SUSHI! /elinor

    SvaraRadera
  3. Det är sååå roligt att läsa din blog!

    SvaraRadera
  4. Haha tack tack:) Mamma och Elinor ni får oxo äta gott om sushi när ni kommer! det ska bli sååå kul att äta sushi med er:) Ja clayton billigt e gott men sushi är ännu godare:) Mamma grattis till att du lyckades hitta komentarstället! Kul att höra att ni läser:) kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Ordet avokado kommer ytterst från ahuacatl på aztekernas språk nahuatl. Det betyder ordagrant testikel och kom till svenska genom spanskan.

    SvaraRadera
  6. Blir ju sjukt avis på sushibilden vid älven, kan ju bara tänka mig vilka fiskar som går där.....
    /Mats

    SvaraRadera
  7. hahah Mats? Är du här?? hahah det var lite oväntat! Va kul att du läser min poppulära blogg!! Jaa det är säkert skitstora röda laxar som simmar förbi där:) Tänk vad kul du skulle ha det med ditt kastspö i dom älvarna:)

    SvaraRadera

Bloggintresserade