onsdag 14 april 2010

Är SÅ LESS på värdelösa chefrar.....

Hej allihopa!
Nu har jag fått nog!
Jag fattar inte hur vissa chefer kan bli chefer alltså!
Min fråga här är VARFÖR väljer värdelösa chefer att bli chefer när dom inte kan göra deras jobb rätt? Visst att va chef så handlar det mycket om att hålla stället i ordning o reda samt bestämma för de mesta men många vägrar ens lyssna på resten som arbetar på samma ställe! Vad handlar de om?

Jag kan säga vad det handlar om! Man blir helt enkelt chef för att utöva sin makt samt tillfredsställa sitt kontrollbehov som den som jag kallar för "värdelös chef"! Vissa chefer har även djupare komplex som gör att dom förtrycker folk för att dom ska må bra själv! Jag orkar inte med sånt skit längre! Min ena chef ger mig fel klient och säger "hopsan" och vägrar fixa felet och den andra chefen njuter av att trycka ner mig på grund av att jag inte kan uttrycka mig rätt på engelskan! och vad kan jag säga med min position? INGENTING! Om jag ska väl gå o klaga då blir det enbart stamengelska på grund av att jag inte hittar rätta ord att uttrycka mig, något som leder till att jag visar tecken på osäkerhet som i sin tur leder till att chefen får ännu mer makt! och då framställs jag som värdens tunt och chefen som "the king of the kingdom" Jag hatar att vara i en sådan maktlös position, klarar inte av det! En dag ska jag bli chef och jag lovar att då kommer jag att bli en riktigt bra chef som utgår ifrån mänskliga värden och respekt framför allt!

Hur många chefer är det som är bra egentligen?
Väldigt få chefer, många har verkligen missförstått deras position!
Å andra sidan stackars dom som arbetar på ställen med värdelösa chefer säger jag! Arbetare som vägrar klaga på grund av att de är rädda att förlora jobbet. Då gäller det att sitta kvar där o ta all skit resten av sitt liv!
Jag vill inte vara den som ska kritisera "värdelösa chefer" men när dom går över gränsen med sitt "maktutövande" då måste någon reagera!

1 kommentar:

Bloggintresserade