torsdag 1 april 2010

Mamy Hälsar på mig i Kanada :)

Hej alla mina bloggbeundrare!

Ursäkta för att jag inte har skrivit på ett tag men jag har varit lite upptagen! Ja förstår att ni har saknat min blogg därför ska jag gottgöra för er nu!
Nu ska ni äntligen få en uppdatering om vad som händer i stjärnans liv.

Som jag nämnde tidigare,på min titel så kom mamma och hälsade på mig i Vancouver! På måndag drog jag och Clayton på flygplatsen för att hämta mamsen! Det var jätte kul att träffa henne igen efter 3 månader!

Mammas vistelse här i Vancouver har börjat lite trögt! Ja hade oturen att få feber dom första två-tre dagarna mamma var här så då har hon spenderat 48 timmar på våran älskade soffa!


Hon har även diskat och tagit hand om sin älskade sjuka dotter. Jag har lite dåligt samvete över mammas tröga vistelse men hon sa att hon trivs bra på soffan!


När vi väl gjorde ett litet försök att komma ut från lägenheten, på en liten promenad på english bay så börja det spöregna efter att vi har gått i 5 minuter! Det slutade med att vi sprang som kneppisar i störtregnet o letade efter ett tak! "Wellcome to Vancouver mom"


Hon hann i alafall fota lite blommor på vägen hem!


Vi hade otur med vädret och Hälsan men som alla vet efter regn kommer sol!

OBS! Vill bara betona att solen har inte visat sig i Vancouvers trakter än, Bilden är tagen från www.google.com

I alafall, det jag menade med sol är att Idag har jag och mamma gjort något roligt! Vi var på Vancouver "Look out" det är ett utsiktston där man ser heeela Vancouver downtown!! Det var jätte mysigt och häftigt att kolla ner! Men så JÄKLA högt! När vi åkte upp så blev vi lite överraskad av att hissen var gjord av glas. Då märkte vi hur pass högt det är. Det är då jag även upptäckte hur höjdrädd mamma är, hon skrek hela vägen upp! Det var värt det! Man såg verkligen hela Vancouver!





Efter att vi har gått runt hela tornet så blev vi lite hungriga och tänkte gå o kolla upp tornresturangen och dess priser! Priserna var lite höga men vi var faktiskt värt att lyxa till det lite efter en 3dagars soffsittning. Restaurangen snurrade runt så det var en häftig upplevelse! Medens vi åt upptäckte vi en massa coola byggnader som var runt omkring! Även en stackars fönsterputsare som stod på den 21 våningen och putsade den stora byggnadens glasfönster. Fattar inte fur dom dära överlever...


Jag beställde världens godaste musslor som kommer från Vancouvers stränder! Musselspaden var så fruktansvärt god så jag blev frisk efter att jag har ätit den!
Mamma beställde rökt färsk lax som oxo kommer från Vancouvers stränder eller vad det nu är! Laxen var oxo god men musslorna var godare:)

Mammas rökta Lax:


Mina goda underbara jummy jummy musslor:

Gud, jag dräglar när jag ser dom!

Imorgon är det en roadtrip som gäller!
Det ska bli så kul! Planen är att vi ska åka färga till Nanaimo där vi ska hyra en bil och åka upp till Sointula, Den lilla ön Clayton kommer ifrån! Vi ska bo hos den kända Tina Turner och Clayton kommer även att träffa sin pappa!
Sen är planen att vi ska ta en båt o åka ut i stilla havet nånstans o se späckhuggare! Vi ska även hälsa på lite av Claytons släktingar på vägen tillbaka!Det känns spännande och kul att träffa äkta kanadensiska familjer o se hur dom bor OCH ÄTER:):)

Tack för mig! kramar
xoxo Miriam The star!
p

3 kommentarer:

  1. Vad roligt ni har det!. Glad att du är frisk nu. Kom ni iväg på en båt och spana efter späckhuggare? Håll i hatten för de at mäktiga djur.
    Vad tyckte du om de canadensiska familjerna? O maten... mmmm...ät krabba också! Finns inget godare än färsk krabba. Möjligtvis cheezecaka, zuccinisticks, musslor....mmm
    Jag skulle också ha skrikit i hissen om inte jag svimmade...Hälsa mamma din./ kat

    SvaraRadera
  2. hahha! Hej Katrina! Vad kul att du är här:)!
    vi tänkte kolla efter späckhuggare men dom fanns inte i Sointula just nu! Det var för tidigt:)
    Dom kanadensiska familjerna var jätte mysiga och trevliga! Gillar dom! Det är kul att få träffa så snälla människor! Clayton har oxo pratat om krabba hela resan men det blev aldrig:( I sommaren kanske! Du hur tog man sig till de dära cheescake stället som du pratade om? Vi har inte hittat det än! Vad är zuccinisticks? Mamma hälsar tillbaka:)

    SvaraRadera
  3. Maria YOUR SIS!! ;P8 april 2010 kl. 05:19

    Mana mou tin mama re!!! :) orea ate en pola orea ta keimena su,diavazo ta, en pola intresant, extos pou ka8ese kai grafis kai en balis fotos, kai lalis istories alla katatala en TELEIA, meta na ta enosis kai na gra4is kai biblio!!! :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade