onsdag 21 april 2010

Längtar hem!


Jag har suttit och kollat på mina sommarbilder från 2007 och 2008 och har utvecklat en stark hemlängtan! Jag vet inte om jag nämnde det förut men mitt hem är på lilla medelhavsön Cypern! Jag har flyttat till Sverige när jag var 18 för att studera. Jag åker hem och hälsa på varje sommar och jul!

Jag har börjat fantiserat hur det skulle vara att åka tillbaka tills sommaren! Träffa min familj, alla mina vänner som kommer tillbaka från sina studier, mina två älsklingsvovvar! Njuta av stranden, solen, maten och allmänt allt jag älskar med Cypern!
När jag tänker på Cyperns sommar så känner jag den fräscha havsluften, jag känner doften av vattenmelon, något som vi äter varje dag i lunch där tillsammans med bröd och hallumi under palmerna hemma! Mitt hus är jätte litet, men vi har en jätte stor gård med två stora palmer som fyllde 36 i år! Dom blev planterade under kriget 1974, grannen ville satsa på lite skugga men han råkade plantera palmerna lite fel. (något som han är fortfarande sur över)

Min gård är en mycket fin plats o va i på sommaren! Vi bruka sitta under palmerna för att undvika hettan o få lite syre! Det blåser havsluft där som gör att man blir inspirerad! Vissa somrar har jag suttit under palmerna och målat olika tavlor!En annan sommar har jag startat min egen halsband fabrik! Jag samlade på olika pärlor o förstörde alla gamla dåliga halsband jag hade och skapade mina egna! Varje vecka hade jag nya kollektions som jag presenterade till mina kompisar! Jag va så stolt för att jag va den ända som ägde dom!
Förra sommaren satt jag o studerade den mänskliga hjärnan, vi, människor använder enbart 7-10% av våran hjärna. Jag satt och funderade vilka dolda styrkor vi har som är outvecklade! Som varje sommar så har jag haft pappa i bakgrunden som plaskade i plastpolen, lekte med sig själv o hade jätte roligt!
Sommaren 2007
Vi har en uppblåsbar krokodil som han alltid försöker balansera på, det går alltid lika dåligt för han, stackarn.

Han brukade låna syrrans simglasögon o lossas som att han dök. Min pappa väger 104 kg så det slutade med att jag satt där med mina papper dyblöt o undrade vad som har hänt. Det gör inget det var underhållande att titta på hur roligt han hade i en 4x4 plastpool.
Han gav sig på studsmattan oxo, men han fick inte fortsätta av syrran.

Det jag älskar med Cypern är att man lever spontant! I Sverige om man ska gå o äta potatismos hos en kompis måste man planera det en månad innan. Planering är inte min grej. Jag lever för stunden och går efter känslan. Impulsivitet kan jag säga är en av mina starka egenskaper. Man gör vad man vill när man vill! Mina vänner brukar ringa mig 5-10 minuter innan fråga om dom kan åka förbi o plocka upp mig så åker vi runt stan o hitta på saker! Det blir oftast på kvällen när alla sover, då är vi uppe!
På kvällen så radar dom upp alla solstolar på stränderna. Vi brukar åka dit med tjejerna, klättra på den höga solstolshögen o ligger o tittar på månen o pratar i timmar, ibland tills solen kommer upp. Oftast så tar det en timme tills Stella och Maria kommer upp på solstolshögen men vi kämpar det bli bättre o bättre varje år! Vi har hittat en ny teknik nu, jag brukar sitta uppe i solsstolarna o dra dom från händerna o stackarn som är på backen få hålla ashlet o pusha upp. Det är hårt alltså!
Många gånger när jag inte hade nått bättre för mig så ringde jag mina kompisar och hade stutsmattsparty! Det var roligt!





Studsmattsparty var lite läskigt ibland


På dagarna hade vi studsmattsmys!


StudsmattsYATZY var en hit sommaren 2007!


Å jag vill hem nu!
O jag måste sova oxo
Ska upp 08.30 imån o träna!
klockan är 01.22
shit
gonatt

6 kommentarer:

  1. Åhh Jag vill komma och hälsa på dig i Cypern!

    SvaraRadera
  2. Jag fick mig ett gott skratt igen:)

    Mamma

    SvaraRadera
  3. Pippi du fa komma o halsa pa nar du vill! Pa sommarn nar jag ar dar:)

    mamma kul att du fick dig ett gott skratt:)vare papa du skratta at?
    kramar miriam:)

    SvaraRadera
  4. Haha.. vilken rolig historia .. :) min papa väger 104 kg faktist så är han 102 nu! :)

    SvaraRadera
  5. ÅHH, studsmatta! Finns det ngt roligare?/Mimmi

    SvaraRadera
  6. Hej! Fixa mer annonser så kommer jag i alla fall att klicka på dem 5 dagar i veckan och då kanske du kan få ihop till en middag på McD.Lottis

    SvaraRadera

Bloggintresserade