söndag 16 maj 2010

Besök på grouse mountain, och.... JAG GJORDE BORT MIG IGEN.

Idag gjorde jag bort mig igen!
Det var en jobbig dag för stackars Miriam, en dag full med skam och ångestkänslor!
Eriks bror och far är på besök här i Vancouver och dom håller på o turistar runt!
Lördagsplanerna då var att åka upp till Grouse mountain! Det är ett berg som ligger i North Vancouver det tar ungefär 20 minuter att åka upp från stan sägs det.
Grouse mountain är något som alla lokala tipsar oss att åka till! Så jag tänkte haka på Familjen Hellgren på en utflykt! Har känt nu i några veckor att jag ville upp till bergen! Hela Vancouver är omringat av berg och varje gång jag ser dom så blir jag påmind om att jag MÅSTE åka upp.


När vi äntligen var framme så var det dags att köpa biljetter till kabinbanan! Man få välja om man vill gå uppför berget eller åka kabinbana, eftersom det är semester så ska man ta det lugn eller hur? Så då valde vi att åka upp med kabinbanan.
Problemet var att Miriam fick nått impulsryck att lossas som att hon är ungdom alltså (13år -18) så att biljetten kommer ner till halva priset. Vuxenbiljetterna kostade 40 dollar och ungdomsbiljetterna kostade 23 dollar. Om jag får en ide i hjärnan så har jag väldigt svårt att ändra mig. Om jag inte gör som jag vill så har jag svårt att sova på natten.
Näärå men jag var faktiskt lite tveksam från början men Erik har en tendens att stödja mig till varje val jag gör! Så då uppmuntrade han mig att testa! Han sa, "om dom begär efter legitimation så kan du säga att du inte har med dig det", "MEN du kan visa ditt gymnasiebusskort". Jag tog en tankeställare där och resonerade lite logiskt! Jag är värdelös på att ljuga men om det funkade när jag köpte gymnasiebusskortet (för gymnasieelever) så kanske de här oxo skulle funka tänkte jag...
Innan jag kommer fram till kassan, tar jag på mig min myspeaktröja, ta av mig glasögonen, ändra min röst till lite gulligare toner och säger "one ticket for youth please"? och spelar söt...Hon svarar fort "Wich year are you born" Jag: WHAT?
Hon: "Wich year are you born?" Jag kände paniknerverna skaka i min kropp och svarade snabbt med värdens röst "1999" Hon: WHAT? O TITTADE PÅ MIG SOM ATT JAG KOM FRÅN RYMDEN. Jag såg tydligen inte ut som en 11åring.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Då svarade jag lite fort: okej okej i am a adult. GUD VAD JAG SKÄMDES....Jag upplevde dom värsta skamsekunderna i mitt liv, nej de värsta var när jag fes i klassen i femman MEN DE HÄR VAR SÅ JÄVLA PINSAMT?
Jag skäms fortfarande. Att jag inte var förberedd på frågan. Hela kön hörde mig och sen när jag berättade det för Hellgrengänget så skrattade dom en timme, sen blev jag mobbad hela resan upp och halva resan ner....Jag kände mig så himla misslyckad..

Det är inte alltid lätt att vara Miriam! Trots den skamliga introduktionen på dagen har det slutat ganska bra ändå! Vi har fått sätt grizzlybjörnar, fjällvandrat:P, tittat på en biofilm om grizzlybjörnarnas liv (alltså dom som bodde på just de berget) Eriks far bjöd på mat med värsta utsikten! Så det var en mycket rolig dag!
Erik har köpt ett nytt kamerafodral som han är jätte stolt över:

Kabinbanan vi åkte:

Kabinbanan var fullsmockat med folk:

På väg upp!

Den vackra utsikten:

Eriks far provar på sin nya gröna kamera:

Grannfjällen:

Bergen hade lite snö kvar:

Grouse mountains är ganska stort, men allting var typ stängt!

Hellgrengänget upp på topp:

och..Miriam The star såklart!

Dom hade väldigt många trädstatyer där uppe:

Liftarna som inte vi fick åka

Björnarna Coola och Gissela



Erik blir så glad av att få se snö igen!

Matdags:


Olle posar:


På väg till vargarna:


Alla är så exalterade för att träffa vargarna!

Vargarna kom aldrig ut:( Men jag fick en bild av skylten:)

Turistbesöken fortsätter även imorgon!
Så det är besök på en Labyrint trädgård som gäller!
Tanken är att vi ska klä ut oss lite somrigt och snyggt och fotoshoota!
Bilder uppkommer vis nästa blogg!!
Tack för mig!
Kramar Miriam The star!

4 kommentarer:

  1. Hihihi, 11 år:) Förstår att det var pinsamt! Inte lätt det där, jag blir också matematiskt blockerad emellanåt...

    Puss på dig 11-åringen!

    SvaraRadera
  2. Vet du när du är född?

    SvaraRadera
  3. Ledsen att säga det, men jag tror inte att du ser ut som du är elva ... eller till och med sexton. Jag älskar en bra skandal ändå, och du är tydligen bra på att skapa dem ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej mamma jag trooor att jag ar fodd 1988 men jag ar inte saker:P

    hahah Sasha! Nice to have u here!! WElcome to my blog!!!

    SvaraRadera

Bloggintresserade