torsdag 20 maj 2010

Miriams prutt... Claytons fel...


Idag ska vi diskutera miriams riskabla och farliga sovrutiner.
Ibland kan dom va lite roliga oxo men oftast så är det en stackars specifik person som drabbas.

Jag har alltid varit aktiv i min sömn! Jag drömmer ständigt och jag går så pass in i drömmer så jag rör mig väldigt mycket oxo. En natt har jag vaknat med att jag håll i ett glas rakt upp i luften hur länge som helst. Jag väntade på att kranen skulle rinna lite vatten. Det var en törstig natt!

Jag kommer ihåg när mamma berättade när jag var 11, hon gick förbi mitt rum mitt i natten och såg att jag hade benen rakt upp i luften och cyklade.
Som ni kanske märker själv så är det en stackare som drabbas av dessa konstigheter just nu! Stackars Clayton som är tvungen att sova bredvid mig.
Clayton är lite gosig av sig, så han väljer att komma i min farliga sida och sova nära mig fast jag håller på och dampar samt slåss när jag sover. En gång drog jag av han täcken skitsnabbt, han låg där o frös stackarn och svarade med en utmattade röst "va faan gör du?" Jag vaknar helt förvirrad fattar ingenting och svarar: oj herregud förlåt jag drömde att jag rullade in mig i en matta...

En annan dag drömde jag att jag borstade tänderna. Clayton råkade sova 5 centimeter ifrån mitt ansikte, han sov så gott och harmoniskt stackarn, jag kan nästan föreställa mig hans gulliga babyface ansikte framför mig..... TILLS jag spottar ur mig värsta salivklumpen på han. Då hörde jag oxo en röst som jag kände igen sen förut... den utmattande rösten "Va faan gör du?" Jag vaknar ännu en gång förvirrad och svarar: oj förlåt jag borstade tänderna... Stackars Clayton vaknade chockad med värsta spottloskan i ansiktet och undrade vad faan har det hänt... Han var så trött så han torkar av sig loskan och somnar om....

De roligaste av allt hörde jag idag! Jag satt o skrattade en timme när Clayton berättade vad jag gjorde igår natt när vi sov.
Igår natt så pruttade jag i sömnen, jätte jätte HÖGT så jag väckte mig själv med min egen prutt.
MIn naturliga reaktion var att jag skyllde på stackars Clayton som låg brevid mig.
"UUUUSH VA ÄCKLIG DU ÄR, ÄCKEL IUUU"
Stackars Clayton svarade med sin utmattade röst ännu en gång, "Vadå?? det var inte jag..... det var ju din prutt...." När jag förstod att där har det gått nått snett( alltså jag hade fel) så somnade jag om...

2 kommentarer:

Bloggintresserade