fredag 28 maj 2010

Jag vill ha han!!!!!

Jag vill ha han!!!!

Jag vet att många av er tycker att moppsar är fula!!!
Men jag har lyckas se sotheten i dom!!!!
I Kanada och USA är mops en av de mest populäraste hundarna och jag ser dom överallt när jag är ute o går!

Moppsar är mycket speciell tycker jag! Jag brukar kalla dom for "tuffingarna" Dom går och sheikar deras gulliga rumpa och tror att dom är tuffast i världen! Deras gulliga blick ska man inte ans prata om! Den är omotståndlig!

Dom har humör och attityd! Jag älskar hundar med personlighet! Så jag funderar seriöst pa att skaffa en liten mopps!!
Det ska vara en han osså ska han få ett jätte tufft nammn! Några forslag?
Jag kollade lite runt pa hur mycket dom säljs for och jag hittade mops för bara 2800sek! Billigt för en renrasig hund i Sverige va?

Det sägs att man ska vara försiktig med mopsens hygien. Man måste rengöra deras rynkor och ögon varje dag annars har dom lätt att få infektioner! En till sak jag fick reda på idag ar att deras öga kan hoppa ut om kopplet är för tajt i halsen, då är det bara o stoppa in det igen! Det sägs oxo att mops far andningsproblem när dom blir äldre på grund av deras mosade näsa! Så det är jäkligt synd, detta är anledningar som stoppar mig från att köpa valpen:)Annars så ar jag jjävligt sugen!

Pussar och kramar!
Miriam The star!

4 kommentarer:

  1. Mopsar är jättesöta:)Jag vill inte vara tråkig, men måste informera dig om att det är inte bara inköpet av valpen som kostar, kolla gärna upp på internet vad det kostar sammanlagt att ha hund.

    SvaraRadera
  2. Jag vet att det r dyrt mamma! Men är man två och har nån slags av inkomst så blir det nog inga problem:) Så du tyckte att ditt framtida barnbarn va söt??? Va kul då:)

    SvaraRadera
  3. Jag får betala 17000 kr för en renrasig mops så 2800 då kan det inte vara en renrasig mops.För dom ska kosta allt i från 17000 kr och uppot

    SvaraRadera

Bloggintresserade