tisdag 25 maj 2010

Hård träning och polinvigning!

Helgen har varit lång! Det var "victoria day" pa måndag och det anses vara en röd dag här!
Skitvädret är tillbaka. Det innebär att man sitter inomhus och gör ingenting för att det blåser och regnar! Jag vet att: "Det finns inte dåligt väder utan dåliga kläder" som ni svennar brukar säga. Men när skitvädret kommer då tappar man lusten.

Därför tänkte jag göra nått nyttigt av denna långa helg! Jag har inte pluggat men jag har tränat! Har märkt att min aptit har ökat extremt mycket de sistone. Jag har nu tränat på gym i en och en halv månad men jag går upp i vikt istället för ner och det är inte muskler utan fett.
Därför tänkte jag satsa på hårdare träning och mindre mat. JAG HATAR DIET, o jag hatar att inte kunna äta det jag är sugen på. Men som min mamma bruka säga när man passerar 18 så börjar man växa i bredden istället for längden! Och det hade hon HELT rätt i märker jag nu!

Jag har alltid varit en pinne när jag växte upp. Jag har alltid kunnat äta precis det jag ville men inte nu längre. Nu växer jag i bredden. Så denna hälg har jag försökt att fokusera på hård träning, god nyttig mat samt relaxing! är man stressad så lyckas man få en dysfunktionell matsmältning för att magen är upptagen med att hantera stressen istället for att smälta maten! Så relaxing är viktig oxo!

Maten lyckades jag sådär med, som jag skrev på forra bloggen så har min home made potatismos smakat bajs. Jag har försökt att stoppa i mig sallad o frukter hela helgen men de håll mig fortfarande inte ifrån chocklad och glass. Det funkar inte för min del, att försöka äta frukt istället för godis. VAD SKA JAG GöRA?

Träningen är jag ganska nöjd med! Jag har tränat jätte hårt och även hittat en låt som jag gillar att lyssna när jag springer! Jag lyckas motionera min kropp och samtidigt befinna mig i en drömvärld. Kroppen springer men tankarna är ute och flyger.

RELAXING VAR DET BESTA EVER! Våran läganhetspol har äntligen öppnat!! Problemet var att den är utomhus och det har inte varit bra väder sen den har öppnat!
Men det sket vi i!
Efter träningen tog jag på mig min nya billa bong bikini

och Clayton sina nya badbyxor och tog några längder i polen!! Det var verkligen jätte skönt! Utomhus var det skitkalt och blåsigt, MEN I POLEN?? KOKHETT! det var som att simma i en stor jakuzi i nordpolen!!Mycket skönt! Jag älskar våran lagenhet och bara för polens skull tycker jag att det är värt att betala en hyra på nästan 8000 varje månad.

Kramar Miriam!

7 kommentarer:

  1. Far jag komma och halsa pa och bada i er pool?

    SvaraRadera
  2. ja säger ät godis å sånt precis som du vill.
    men räkna även hur mycket tid det tar att göra av med.typ en 33cl cola tar typ 10min på ett löpband i skapligt hög fart.så om du vill äta godis/glass och kanske dricka 2 drickor på samma dag måste du kanske springa en mil för att ligga jämt upp..kram kram Kungen va Thailand

    SvaraRadera
  3. Bettis du får jätte gärna komma o hälsa på oss o bada i våran pol! Vi kan lossas som att vi är i jamaica på solsemester:)!!

    Fredrik, jag ska ta hänsyn till dina tips! Det innebär att imorgon måste jag springa 30 minuter :/aaaa

    SvaraRadera
  4. Hejsan miriam!
    Tankte mest saga att det var 34 grader varmt har i dag for att retas (laste att vancouver hade daligt vader). Ar i Toronto nu. Ses snart! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Elin din jävel.... När kommer du tillbaka? Du bara stack o lämnade oss:(Ta med dig lite bra väder när du kommer! D kanske du få bada i våran pol oxo:)

    SvaraRadera
  6. Bra att veta, vi har runt 30 grader och redan badväder i havet!

    SvaraRadera

Bloggintresserade