söndag 2 maj 2010

En inspirationsfull Helg!

Hej alla mina fans!

Efter en deppig svart, jobbig vecka så har jag äntligen känt mig lite mer peppad!Igår har det varit en lång komplicerad dag den började med mycket beslutsångest och stress och den avslutades med lite "Shoping Therapy"!
Jag erik och clayton har varit på potlock party som min praktikplats anordnade!
Eftersom jag är så jävla less på min praktik så skyller jag på folket. Jag kände att "va faan jag träffar dom varje dag jag orkar inte träffa dom på min lördag oxo".. Men det var bara den negativa bittersura auran som satt i min kropp dom sista dagarna.

Efter den plågande beslutsångesten, så bestämde jag mig för att dra till potlock!
Det var trevligt, det var hos Eidys källarlokal, det var både klienter och personal på partyn! Eftersom vi har en stor latinopopulation i mitt jobb så blev det lite latin dans! Jag känner att jag måste öva mina latin skills för att jag håll på o bryta armarna på Eidy, när jag dansade latino pardans med henne.

Efter den kända potlock partyn så drog vi till metrotown, Canadas andra största mål för att grabbarna ville se på hockey. Jag är inte intresserad av hockey men jag hade mina baktankar när jag följde med dom ;) Dom gick o satt på en bar och jag tog såklart mina pick o pack o gav mig ut på shopping äventyr i malen!

Som alla bloggare bruka göra så ska jag skryta lite om vad jag har köpt! Somna inte!
Förutom att jag köpte mig en ny sommaroutfit var jag på jakt efter en ny parfym!
Jag har testat hundra parfymer men ingen dög... Tills jag hamnar på en eko affär o hittar mig en doft som jag blev direkt kär i! Jag kollade på priset o tänkte, Naaae den är inte värt det! O gick därifrån. När jag fortsatt min shoppingtur så kunde jag inte låta bli o dofta på min halsduk som jag sprutade på, det var en doft som jag kände igen, som har förtrollat mina sinnen. Så jag gick tillbaka till affären, doftade den några gånger till och till slut köpte jag den! Då kom jag oxo på varför jag blev så kär i den:) Det var ju doften av jasminblomman! Har ni nånsin känt den doften?

Den blomman har vi ju i min gård på Cypern, den doftar som mest på kvällarna och på nätterna! Då jag o min familj sitter ute på gården o myser:) Jasmindoften gjorde att jag omedvetet fick en fin känsla och det var på grund av dom fina minnen jag har av den! Doften heter "crabtree & evelyn". Jag kan avlsuta med att idag så har förtrollningen gått bort, den påminner mer om tantnyanser idag.
Efter min långa shoppingtur drog jag tillbaka till baren där grabbarna befann sig. Efter hockeyn och några öl råkade Erik förstöra biljardbordet. Dom vann även en Vancouvercanucks keps! Två grabbar, en keps vad görs?
Dom spelade biljard om den, Ni få gissa själv vem som van!


Efter en lång dag och natt ville tantmiriam dra hem och grabbarna ville fortsätta vidare på en afrikansk klubb på andra sidan Vancouver!

På söndag var jag bjuden på ett seminarie på UBC univercity som handlar om "Morita Therapy" UBC university anses ha Kanadas bästa psykologiprogram! Det var en stor ära att kunna vara med på ett sådant seminarie! Det var inspirationsfullt och mycket kunskapsrikt!
Han som drev seminariet heter Ishu nånting, han är en högsatt professor inom universitetet och har även introducerat "Morita therapy" i hela västra Canada!
Trots att han är så stor och känd, så är han en mycket gullig jordnära, ödmjuk, sympatisk japansk gubbe! Han välkomnade mig och har börjat seminariet med att säga att alla fick 30 sekunder var att berätta för mig om "Morita Therapy". Jag var i centrum vilket jag trivdes jävligt bra i :P och kände mig mer än välkommen!

När alla har pratat klart har professorn frågat om jag hade kommentarer och frågade vad jag tyckte om terapin. Morita therapy är en terapi som är mycket fokuserad på att lära sig acceptera händelser, tillåta känslorna komma och jobba på olika känslor o reaktioner! Man lär sig släppa de gamla o gå vidare! Jag uttryckte att en sådan terapi skulle passa perfekt Svenskar, tycker jag i af. Jag upplever den svenska rasen som en population i allmänhet som har svårt att uttrycka känslor till 100%. Många känslor är inte accepterade som exempelvis ilska. Vissa personer har inte lärt sig att bli arg, att visa ilskan. det kan komma ut på andra sätt men inte på det sättet som jag har växt upp med. Därför tänkte jag att Morita Therapy skulle passa den svenska befolkningen. Alla nickade på huvudet o tyckte att jag sa en jätte smart grej, eller dum:P haha Det var kul!
Jag måste oxo skryta om att jag fick även vara med på deras "morita therapy" gruppfoto:)

Efter mitt besök på UBC, har jag seriöst börjat fundera på att ta en sommarkurs där!
Bara för att säga att jag har läst psykologikurs på Canadas bästa psykologiuniversitet:P
Näärå det är verkligen något som intresserar mig och som jag brinner för! Terapi är garanterat något som jag kommer att jobba med i framtiden! Ju äldre jag blir och ju mer jag jobbar inom psykosuport branschen desto mer passionerad blir jag med att jobba som terapeut i framtiden! Jag tror jag har hittat min grej! Ska bli psykoterapeut när jag bli stor! Jag trivs jävligt bra med det och det är det som gör mig lycklig!

Tack för mig!
Kramar till allihopa!
Miriam The star!

4 kommentarer:

  1. Wow, jag tyckte du var en riktig latino-queen där på dansgolvet! Imponerad. Gratulerar till din nya insikt om att du vill bli psykoterapeut, skulle också vilja få en jobbinsikt.. Det börjar ju nästan närma sig jobbsökardags, hjälp.... Kampala-pussar på dig

    SvaraRadera
  2. Hej pippi!
    Nej Erik förlorade:P Såg du inte det på hans min:P

    Hej Noris! Tack för dina komplimanger:P haha!
    Ja det känns bra att jag har hittat en insikt.
    Jag tror att du kommer på det snart du med:)
    kanadakramisar:)

    SvaraRadera
  3. Den where kursen OM psykologi verkar Vara imtressant tycker JAG. DET stamma tills SOM fullo DET påstods. JAG Känner jag mig sminkad Själv en människa MED mycket känslor JAG SOM VISAR OCH DET Känner jag mig sminkad viktigt vid t och Visa känslor Prata OM DET. Sa mannen integ blir överkörd AV ANDRA. Du Kan GA OCH Lasa m
    i dotters blogg. www.cillahallqvist.blogspot.com
    Du skall ha DET sa bra Kram Annbritt

    SvaraRadera

Bloggintresserade