söndag 9 maj 2010

Svensk picknick på english bay!

Hej mina bloggbeundrare!
Förlåt att jag inte har skrivit på en dag men jag var på svensk picknick därför dröjde det lite...
Igår var det vackert väder här i Vancouver! Det innebär att man ska vara ute i solen, få lite D vitaminer, äta lite nyttigt, typ frukter, chilla och ta det lugnt! Det är min uppfattning av picknick! Helena hörde av sig och frågade om vi skulle picknicka vid stranden nedanför oss och spela lite frisbi! Det lät väl kul! Eftersom jag inte orkade vänta på alla så drog jag ner vi stranden själv och solade tills dom kom! Jag låg där, tog lite bilder på mig själv och omgivningen! det var trevligt!


Efter ungefär en timme så dök svennegänget upp med en massa påsar och en australiensare som Helena har hittat i whisler.

Picknick förvandlats till "supknick". Problemet med att dricka utomhus i Kanada är att polisen kommer och ta dig om de märker att du dricker alkohol ute. Maja är olagligt men det skiter polisen i, de säger inget när hela stranden röker på men om man dricker alkohol ute då faan. Det kallar jag för dubbelmoral men även för kulturkrock. Eftersom svenskar enligt min uppfattning är survivors så har dom hittat en ny teknik att slippa problem med polisen. Istället för att skita i att dricka utomhus så köper dom slash o blandar med lite alkohol och spelar oskyldig!


Helena förbereder sin romantiska pickickduk

Så ja!

Clayton och Erik myser

Simon

Vi satt nere vid stranden i ungefär 3 timmar! Spelade lite frisbi och njöt av solen!




När kvällen började närma sig så drog jag och Clayton på en thairestaurang på davie street! Det är så kul att allting är så nära. Vi åt röd curry med kyckling! Det var så jäkla gött alltså!
Sen så drog vi o mötte upp några australiensare som Helenas kompis kände och gick nere vid stranden!
Vi såg soledgången, mkt romatiskt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade