fredag 21 maj 2010

Förvandla tråkiga dagar till kreativa dagar!

Hej mina bloggbeundrare!

Idag har det varit en skittråkig dag på jobbet. Jag ser framemot att åka hem och kramas med Clayton.
Jobbdagen har jag och Erik spenderat med att stalka folk på facebook. Men vi har gjort nått bra oxo! Vi har även tecknat en mycket vacker teckning for receptionskvinnan! Hon blev jätte glad och sa att det betyder mycket för henne! Vi fick dessutom en kram! Det började med att jag gjorde en teckning till henne o sen blev Erik avis så då har han oxo gett henne en teckning på sig själv där han spänner sig. Hon är så snäll och gullig så jag hittade ett sätt att visa att jag gillar henne. Jag vill även lämna mina spår på praktikplatsen såklart! Så att alla ska veta vem Miriam the star är.

Ibland är det viktigt att göra sådana småsaker för att påminna folk att ni gilla dom! Det är en liten skitsak som betyder mycket! På tal om de så har jag en liten överraskning till några av er;)det kommer om en vecka! Undra vem dom 7 turisarna är;)

Idag har jag även lagat en värdelös misslyckad soppa som Erik äter just nu (15 minuter innan vi slutar) för att han har inte råd att äta mat hemma.

Jag vill avsluta med lite goda nyheter oxo!
Igår har jag äntligen fått till min chef att ge oss ledigt en gång i veckan så att vi ska kunna skriva klart praktikrapporten! Jag har tjatat på henne i en halvtimme för att vi ska få lite tid o skriva rapporten! Från början så vägrade hon så hon tvingade mig att trycka på lite känsliga punnkter! det skulle ha kunnat gått åt helvete men det gick bra:) Give it all or nothing!
Nu slipper jag i alafall ljuga om att jag är sjuk för att jag ska kunna skriva klart den.
Det är bland de bästa jag har lyckats med hitills med chefen alltså!

Ja just det! Min klient sa igår till mig att hon är jätte glad att jag är hennes terapeut och att hon känner sig mycket gladare efter våra möten! Det känns bra att få lite bra feedback. Däremot så är jag en värdelös kock och äter som en gris och har gått upp 3 kg sen jag flyttade hit. Så det braa med det dåliga balanserar lite gran men jag känner att jag måste göra något åt det. Jag måste lära mig lite nyttigare recept och träna hårdare.

Det ända vi lagar hemma är claytons specialite som han är proffs på just nu och det är spageti och köttfärs! Den är värklien jätte god men jag har ledsnat på den för att vi äter den hela tiden. Den sista gången har vi försökt att förvandla den till lite nyttighetsmat med att tillägga lite avokado, tomater, paprika och oliver.

Det var gott men vi måste komma på en ny maträtt nu! Som är nyttig och vitaminfull!
Några förslag?

Tack för mig!
Miriam the star!

2 kommentarer:

  1. Härlig pastaportion- men med så många oliver är det inte konstigt att man går upp i vikt. Räkna dom och bestäm att 5 st räcker till 1 portion och att 1 portion = 1 måltid!
    Eftersom du misslyckades med soppan så får du ett förslag på en
    GRÖNSAKSSOPPA 2 pers
    1 st Purjolök
    4 st Potatis
    2 st Morot
    1 liten/litet Palsternacka
    1 klyfta/klyftor Vitlök
    2 tsk Olivolja
    12 dl Grönsaksbuljong
    1 dl Pasta okokt (makaroner), gärna
    minipasta
    100 g Gröna bönor
    1 tsk Salladskrydda, italiensk
    1 tsk Salt
    1 krm Peppar
    Strimla lök, skär potatis och rotfrukter i tärningar eller slantar. Fräs alltsammans i olja, pressa i vitlök och krydda med salt och peppar. Häll i buljong.


    Låt alltsammans puttra samman under lock i ca 20 minuter. Lägg i pastan, låt sjuda i ca 10 minuter och lägg i delade bönor och låt sjuda samman ytterligare ca 10 minuter eller tills pastan och bönorna mjuknat.


    Smaka av med italiensk salladskrydda och späd eventuellt ytterligare om konsistensen är tjock.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Oj! Vilket recept! Tack mormor, jag ska testa o se hur det blir!! Tack för tipset! det känns som en supernyttig grönsakssoppa de här:)

    SvaraRadera

Bloggintresserade